{ font-family: 'Flavors', cursive; }

Monday 4 June 2012

" PERNAH TAHU KE?"


A.U.R.A.T.... satu perkataan yang kerap didengar.... antara kita dengar atau buat-buat tidak dengar....


ASSALAMUALAIKUM


rakan-rakan yang saya sayangi......



rasanya waktu kecil ada dulu kita di sekolah agama.... tidak cukup dengan itu kita ke sekolah menengah agama.... lagi best kite ke universiti yang disekelilingnya ramai orang yang beragama islam.... kita dah belajar bagaimana menutup aurat.tapi apakan daya ILMU TIDAK DIAMAL.



" ILMU TANPA AMAL IBARAT POHON TANPA BUAH."

tapi masih ramai lagi yang melarikan diri dari fitrah seorang manusia yang bernama INSAN untuk menutup aurat.


kenapa? aurat ni satu benda yang boleh dibuat main ke? rasanya kalau ditanya pada semua orang kebanyakannya tahu apa syarat-syarat menutup aurat.


menutup aurat?



macam mana tu?cuba tanya diri sendiri ...... sebelum keluar dari pintu rumah cuba bertanya pada diri kita....pakaian yang aku pakai ni tutup aurat ke?rasanya diri sendiri boleh jawab.... "pasti jawapannya sebenarnya tak cukup syarat. Ala tapi takpelah bila dapat hidayah baru pakai tudung ikut syariat."



BILA TU???



bangga dengan kehebatan fesyen-fesyen zaman sekarang ni. sape yang tak pakai tudung berfesyen KUNO betullah. kalau pakai tudung yang cukup syarat....ISHHHH tak up to date langsung..........itu mentaliti masyarakat sekarang.



tapi bukanke pakai tudung mengikut syariat juga boleh berfesyen?.... lilitlah bagaimanapun yang penting mengikut syariat yang ditetapkan. tutup aurat ni bukan satu subjek yang diajar guru-guru agama atau ustazah-ustazah di sekolah-sekolah tetapi syariat yang telah ditetapkan oleh === ALLAH.




kalau benda lain kita susah nak ubah ubahlah diri kita sedikit demi sedikit untuk cuba menutup aurat..... JANGAN DILUPAKAN STOKIN KAKI UNTUK MEMELIHARA KAKI ANDA SEKALI.








RASULLULLAH BERSABDA YANG BERMAKSUD:
"SESIAPA YANG SENTIASA BERISTIGHFAR MAKA ALLAH AKAN MENJADIKAN BAGINYA SETIAP KESUSAHAN ITU ADA JALAN KELUAR DAN PADA SETIAP KESEMPITAN ADA CARA MENGATASINYA SERTA MEMBERIKAN REZEKI KEPADANYA DARI SUMBER YANG TIDAK DISANGKA-SANGKA."


(RIWAYAT ABU DAUD) 




No comments:

Post a Comment

~

~